Sunday, August 29, 2010

Alasan kenapa dah lama tak update blog... ;p

Salam sumer.... :) Semoga masih lagi sihat walafiat dan sabar menghadapi dugaan berpuasa... Ingat kita ni sebulan je berlapar dan dahaga di bulan ramadhan sedangkan masih ramai lagi insan di luar sana yg terpaksa mengikat perut di sepanjang tahun... Cakap pasal puasa ni jugak, rasa kecewa betul bila masih ada orang yang tak puasa tanpa alasan yg kukuh. Dah tu tanpa segan silu masuk kedai makan beli nasi bungkus walhal baru puku; 1.30 tengahari... Helllooo... takkan la buat alasan nak beli bungkus untuk bukak puasa maghrib karang kot. Pastu nak cover malu, beli pakai helmet plak tu... huhuhu... Sadis sadis...

Just wanna share petikan hadis dari ceramah yang saya dengar sempena bulan Ramadhan. Doa ini ialah doa yang dibaca oleh para malaikat dan diaminkan oleh Rasulullah S.A. W.. Semoga kita tidak tergolong dalam golongan ini..
"Celakalah orang yang tidak mendapat pengampunan Allah setelah berakhirnya bulan Ramadhan"

Ok, habis citer puasa, skang berbalik pada alasan naper saya jarang update blog... hahahah... tengoklah, macam mana nak update blog kalau asyik berebut laptop dgn hafiy ni.. Semedang tengok citer Ultraman kat youtube. Lepas ultraman Gaia, ultraman Taro. Pastu Zoffy, Cosmos, 8 brothers, Nexus, Mebius... ish, sampaikan ibu ngan daddy pun dah hafal sumer nama2 ultraman ni... hahahah


Ni plak muka tak puas ati bila ibu or daddy cakap "OK... time hafiy dah habis.. Ni turn ibu/ daddy plak".... hehehhe
Lastly, tempek aksi2 abang Hafiy yg asyik nak jadi otromen..


Bye bye... next entry citer pasal adik Yin plak :)

5 comments:

miesha said...

hehee...kesian hafiy nak tengok ultraman tak dapat sebab time hafiy dah abis yer...
anak saya pun sibuk ngan ultraman ...siap terbaring kat jalan lak bila tak belikan patung ultraman tuuu... : )

Tajul Adli said...

dasat sungguh penangan Ultraman nie..ingatkan zaman kita kecik dulu jer Ultraman nie jadi idola..dah new millenium cenggini pun Ultraman ada lagi..bagus betul laa..

...pandainya hafiy carik ultraman dalam youtube..itu pun dasat gak tuh

P0cAhoNta$ said...

suka la tgk gambar2 dalam blog ni. nice editing. err.. kak. meh jwb tag

Chik Att said...

samalah yang kak umah CA.....
last2 kita yang hafal nama otromen tu .... huwaaaaa......

Nurul a.k.a Riko said...

samerlah dgn Cha...kalo kat rumah..mmg dia suka masuk youtube. Dah pandai type huruf Barbie...ibu dia ketip bibir ajer...grrr...grrr..grrr.